judaoroszlanja

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2009-12-26
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 Such Attila:

                       DÁVID SÁTORA

                    (Kulcs az imádathoz)

 

  Lehet, hogy sokan írtak, vagy prédikáltak már erről, vagy próbálták megvalósítani Magyarországon, de nem lehet róla eleget beszélni, hiszen elengedhetetlen kulcs Isten imádatához, a kijelentések, stratégiák elvételéhez.

 

  Szeretném megosztani veletek azt, amit ezzel kapcsolatban a Szent Szellem kijelentett nekem. Hiszem, hogy egy ilyen kijelentésre nekem is és mindazoknak szüksége van a Dávid sátoráról, akik ebben a szolgálatban elhívást kaptak, és akik ebben szolgálni fognak.

  Egyik reggel imádkozás közben egy rövid ismert dalszöveg ismétlődött bennem, „Bemegyek a szentek szentjébe és hódolok neked”, de ez egy idő után kiegészült bennem azzal a kijelentéssel, hogy bemegyek az örökség földjére és bevégzem tetteidet.

  Ettől a pillanattól kezdve elkezdtek jönni a kijelentések. Kezdet kirajzolódni egy látás Dávid sátorának felépítéséről és működéséről. Nem a mások által ismételt dolgokat szeretném leírni, hanem amit nekem a Szent Szellem most aktuálisan kijelentett erről.

 

  Először röviden egyszerűen leírom a kijelentés alappilléreit, majd később azokat, amit kiegészítésként kaptam hozzájuk. Egy biztos, hogy ma arra kell törekednünk, hogy bemenjünk a szentek szentjébe, az Isten imádatának, jelenlétének helyére, megszentelődve. És ahova mennünk kell, az a szentély az Atya bensője. Ehhez több kenetre van szükségünk, aminek együttesen kell, hogy működtesse Dávid sátorát.

 

      1. Dávidi- királyi imádó kenet- ahogy maga Jézus Krisztus imádta az Atyát- minden nap bemenni az Ő sátorába, felmenni az Ő hegyére, jelenlétébe.

 

 Dávid szolgálata egy Krisztusi (királyi), apostoli előképet mutat számunkra, a vele járó felelőséggel és hatalommal, királyi kenetben járva.

 

2.      Papi imádó kenet. Ez látásom szerint az Aszáf, Hémán, Jedutun és Kénániás kenete.

 

 Ők voltak azok a vezető papi (hivatásos, teljes idejű) szolgálók, akik Dávid sátorában a nap 24 órájában a fiaikkal, lányaikkal végezték az imádat szolgálatát.

 

3.      Péter, János és Jakab kenete (Melkisédeki papi kenettel)

 

 Ez a kiválasztott apostoli kenet, Sion hegyén, az imádat, az Isten dicsőségének helyén való szolgálat. Nem csak elhívás, ami mindenkire vonatkozik, hanem személyes kiválasztás egy adott szolgálat, Isteni terv beteljesítésére. Stratégiai kiküldetés a földi szintre, végrehajtási területre. A Márk 9: 2-13 igéiben is láthatjuk, hogy a tanítványok Jézus vezetésével felmentek a hegyre, ahol megtapasztalták Isten dicsőségét, de nem ott kellett sátrat építeniük, mert ez a hely már megjelenítette Isten dicsőségét, sátorát. Ez elsősorban egy szellemi valóság, aminek kijelentés, megtisztulás, akarat és cselekedetek által működnie kell itt a földön, bemutatva azt másoknak és bevezetni azokat erre a helyre.   Nekünk itt a földi szinten kell helyet adnunk Dávid sátorának.

 

 Azt láttam meg, hogy a három apostoli szolgálóban kiemelkedő volt három kenet és ezeknek együttes bevetése. Péter- vezető apostoli kenet, János- prófétai kenet és Jakab a radikális evangélista kenet. Most így az utolsó időkben az öt szolgálati ajándékot Isten úgy kapcsolja össze, hogy először aktiválja az apostoli – prófétai kenetet, ami a látást hordozza, ehhez hozzá illeszti az evangélista kenetet, ezek így együtt egybegyűjtik a nyájat. Egy új ébredési hullám indul el, és itt kapcsolja be a Szent Szellem a pásztori és a tanítói szolgálatot, hogy a régi és az új megtértek pásztorolva és tanítva legyenek, megmaradjanak a karámokban és megerősödjenek.

 

 Ezeknek a szolgálatoknak teokratikus (Isten általi) rendben kellet, lehetet felépülnie, megvalósulnia és működnie. Ez isteni rendet, egymás mellé rendelést, együttműködést jelent, még akkor is, ha vezetőket is rendelt a szolgálat irányítására, igazgatására. Ezt csak az Istentől kapott tekintéllyel, látással és bölcsességgel végezhették. Mindenkinek az Isten előtti alázattal és az emberekben lévő Isteni tekintély előtti alázattal kellett részt vennie, engedelmeskednie a csapatmunkában, tisztelve, megbecsülve, elismerve, támogatva egymást és annak személyét, szolgálatát.

 

4.      Négy dimenzióban való mozgás, vagy látás kenete:

 

-          Harmadik menny szintje: - az Atya trónjánál (mennyei helyekről való kormányzás, látás, mozgás). Miközben Dávid sátorában, Sion hegyén vagyunk és szolgálunk, ezt a szintet kell járnunk.

-          Második menny szintje: - a sátáni fejedelemségek területe. Az ott látottak alapján ellenkormányzás, ennek a szintnek az áttörése

-          Földi szint: Látás, mozgás, közbenjárás, végrehajtás szintje.

-          Föld alatti szint: - a Seol és az Alvilág. Az ott látottak alapján ellenkormányzás.

 

  Ezekről még rengeteget lehetne írni, de most csak annyit, hogy miközben szellemben a 3. égben az Atya trónjánál az ott kapott látás alapján kormányzunk, a lelkünk és a testünk a földi szinten tevékenykedik, cselekszik, végrehajt és kommunikál az emberekkel. Egyrészt akik felé szolgál, másrészt, akikkel együtt szolgál.

 Szellemi mozgásban, kihozva az embereket a fogság területeiről, kihirdetve az Atya tervét, bekísérve őket az örökségük földjére. 

 

  Egy mondat ismétlődött bennem miközben ezeket leírtam.

 Nem apáink, hanem az Atyánktól való örökségbe lépünk bele, és azzal kilépünk az emberek felé, hogy betöltsük az elhívásunkat, Jézus Krisztusi kenetével. Ámen, Hallelúja!!!

 

 Ehhez egy valóságos kijelentésből és a kijelentéshez párosuló cselekedetekkel, lépésekkel, szellemi vérszövetséget kell kötnünk az Atya Istennel. Szellemben azt kell tennünk, amit Ábrahám tett: körülmetélkedett és így tudott belépni és megmaradni Isten jelenlétébe. Itt megjelenik a Krisztusi véráldozat (Személyes önfeláldozó) előképe, amikor Ábrahám példát mutatva a körülmetélkedéssel saját vérét áldozta a férfiasságának helyén. Ez nem véletlen, hogy pont ott kellett megjeleníteni ezt a szellemi dolgot. Ez volt az egyetlen igaz emberi véráldozat bemutatása. Természetesen nekünk fizikailag nem kell már ezt végrehajtanunk, ha csak nincs külön személyes kijelentésünk rá, de szellemben a mélyreható, alapos megtérésre, megtisztulásra van szükségünk, szellemi körülmetélkedésre. Ez biztosítja számunkra, hogy beléphessünk Dávid sátorába, felmehessünk Sion hegyére, beléphessünk mennyei helyekre (pl. az Atya trónterme, az éden, mennyei Jeruzsálem stb.), ott tartózkodhassunk és az ott látottakat leimádkozzuk a földre.

 

  Ha végigmentünk ezen az úton nézzük meg, hogy milyen kenetekben kell mozognunk Dávid sátorában, vagy a körül, az Úr elhívása és kiválasztása alapján. A tanulmányozás során látnunk kell, hogy minden névnek prófétikus jelentése van és tanulmányozni kell és belelépni abba és járni benne.

 

 

  Dávid:

 

-          héber jelentése: szeretett, szerető, összekötő, egyesítő, főember

-          apja juhait őrizte, pásztori kenet

-          Sámuel próféta királlyá kente fel, kiválasztott királyi (apostoli) kenet

-          Hárfázott Istennek a juhok előtt, Saul előtt,  imádó békítő kenet

-          Legyőzte, megölte Góliátot a Filiszteusok bajnokát (neflim, óriás),   Harci, győzelmi kenet

-          Izrael királyaként Jeruzsálemet szellemi központtá tette azzal, hogy a frigyládát odavitette, és elhelyezte a sátorába (Dávid sátora), és megszervezte az istentiszteletet és a templomépítést.

-          73 zsoltárt írt, szerzői-prófétai kenet

-          Jézus őse

-          Mint a neve is mutatja Isten szeretetének gondoskodásának kiáradása

-          A Dávidi kenet tudja kormányozni az Aszáfi-Hémáni-Jedutuni-Kénániási kenetet

-          Dávidnak járnia kellet ezekben, hogy átlássa és kormányozza ezeket

-          Dávid összegyűjti a keneteket: keresés, kiválasztás, tanítás, felkészítés, kiküldés, felügyelet – a csapatot, nem az egyénieskedőket

-          Dávid kulcsai: oldás-kötés, prófétálás 

 

  Aszáf: (Asáf)

 

-          Héber jelentése: gyűjtő, összegyűjtés, összegyűjteni valamit azért, hogy azt megemésszük, elpusztítsunk- a sötétség cselekedeteit.

-          Vannak olyan erők, démonok, fejedelmek, hatalmasságok, amik meg akarják akadályozni, hogy Dávid sátora felépüljön és így a templomépítés motorját kiiktassa.

-          Vannak életünkben, térségünkben olyan dolgok, erők, amit Isten meg akar emészteni, el akar pusztítani, hogy az épülés zavartalan legyen és beteljesedjen.

-          Dicsőítésünk, imádatunk, prófétálásunk, cselekedeteink olyanok, mint a fegyverek, azt küldjük ki harcolni, és ez hozza meg az áttörést.

-          Nem csak szép énekeket énekelünk, hanem harci énekeket (próféciák), amiknek éle van és elvégzi mindazt, amiért az Úr az Ő Szelleme által rajtunk keresztül kiküldte azt.

-          Tudnunk kell, hogy ezekkel angyalokat aktivizálunk, ők támogatnak ezekben a harcokban

-          Hinnünk kell ezekben! Dávid sátorában először rombolunk, majd látás alapján építenünk kell szavainkkal, cselekedeteinkkel (pl. prófétai csel.)  

-          Aszáf nevének jelentésében megjelenik a csapatépítés és harci kenet

-          Látható a testületi kenet megjelenése, ami nem helyettesíthető semmivel

-          Különböző kenetben járók összegyűjtése, összefogása (pl. apostoli, prófétai, zenész, énekes…….)

-          Csapatként működve együtt egy Istentől kapott célból

-          12 zsoltár szerzője (az 50., és a 73-83. zsoltárok)

-          lévita (pap) Dávid és Salamon idején

-          feladatkörébe a templomi zene tartozott

-          hivatásos, teljes idejű pap, dicsőítő

-          I. Krónika 6: 24,39,és 15: 17,19

-          Lévi leszármazottja volt (vezető szolgálói örökség)

 

-          Dávid vezetőket rendelt a sátor és szövetség ládája körüli és a benne lévő szolgálat irányítására, vezetésére. Közben ők is dicsőítették, imádták az Urat. Aszáf cintányéron adta az ütemet, ritmust és közben énekelt is.

-          Ihletet módon játszó Aszáf irányította a többieket, a fiait (itt megjelenik a szellemi atyaság) ő maga a király Dávid felügyelete alá tartozott. Dávid maga is a sátorban imádta az Urat. Ott vette a kijelentéseket közvetlenül Istentől, vagy közvetetten az ott szolgálókon keresztül.

-           

 

  Hémán:

 

-          Héber jelentése: hűséges, megbízható, hívő, szerencsét jelentő,

-          Isten hűséges, kitartó dicsőítőket, imádókat keres a körülmények és próbák ellenére is

-          Hűséges zenészeket, énekeseket, prófétákat támaszt az Úr, akik odaszánják magukat a szolgálatra, magasztalásra órákon keresztül 

-          Dávid lévita főénekese, Sámuel  próféta unokája (prófétai kenet)

-          I. Krónika 6: 18, 33, és 25: 5

-          A 88. zsoltár szerzője

-          Az Isten dolgaiban a király látnoka (próféta) volt, hatalma növelésére

-          Fiaival együtt énekelt (atyaság), ő vezette őket az éneklésben az Úr házában, a hangszeresek kíséretében, végezve az Istentiszteletet. – Az ihletet éneklés vezető szerepe kiemelt.

-          A király, Dávid (apostoli atyaság) irányítása szerint tevékenykedet Aszáf, Hémán, Jedutun és Kénániás is egymással és a többiekkel is összehangolódva

-          Prófétikus dicsőítő

 

  Jedutun:

 

-          Héber jelentése: dicséret, aki magasztal, magasztaló kórus, bizonyságtevő, dicséretre méltó

-          A név a héber tőszava a Jada, jelentése: dicsérni, kezet kinyújtani (Isten felé), kiűzni valamit (az Úr angyalaival)

-          lévita, akit Dávid a szent sátor zenészei vezetőjévé tett meg

-          I. Krónika 25: 1-3, II. Krón. 5: 12, Zsoltárok 39: 1,

-          Ihletett módon játszottak citerán fiaival (atyaság), Jedutun vezetésével, hálát és dicséretet adva az Úrnak

-          II. Krónika 5: 12-ben: minden szolgálat megkezdése előtt megszentelődés, fehér ruhába öltözés (tisztaság jelképe) és így mentek szolgálni.

 

  Kénániás:

 

-          Héber jelentése: éneklés, éneklés mestere, teherhordozó, Jahve beárnyékol vagy megszilárdít, az én védelmezőm, erős alap

-          az énekes léviták feje Dávid idejében

-          éneklés mestere, vezére, vezetője: prófétai énekek átvétele – mennyei terhek átvétele

-          I. Krónika 15: 22-27

-          A léviták (papok) vezetője az éneklésben (karmester), vezető énekes

-          Az ige úgy fogalmaz „mivel értett hozzá” (I. Kron. 15: 22), tehát fontos szempont a kiválasztásnál

-          Isten előre felkészíti, képességet, tudást ad, amit csiszolni, gyakorolni kell

-          Szükségünk van nem csak jó énekesekre, de igaz prófétákra, prófétai énekesekre

 

 

  Fontos volt a kiválasztásnál a papi (tiszta) vérvonal, származás (elhívás)- szellemi tisztaság. Magunkat is meg kell tisztítani a szolgálat megkezdése előtt. Dávid sátrat vont a szövetség ládája fölé és gondoskodott kiválasztás alapján a papokról, akik a sátorban a láda körül és a sátor körül szolgáltak, így vitette Jeruzsálembe.

 

 

 I. Krónika 6: 16-17-ben      

Ezeket állította be Dávid az Úr házába az éneklés vezetésére, miután a ládát ott elhelyezte, hogy végezzék az éneklés szolgálatát a kijelentés sátrának a hajléka előtt, amíg Salamon föl nem építette az Úr házát Jeruzsálemben, szolgálatban álltak rendtartásuk szerint.”

 Miközben Dávid sátora működött, épült a templom is, az imádat motorja, védelme volt az építkezésnek. Dávid sátora az Úr házában volt.

 Teljes idejű vezető szolgálók beállítása a fiaikkal együtt, I. Krónika 6: 18, „Ezek álltak szolgálatba fiaikkal együtt.”

 Látható a szellemi atyaság és vezetés az imádó szolgálatban, Dávid (apostoli szolgálat) áldásával kiküldésével.

 A ládát mindig papok őrizték. Azok szolgálhattak a sátorban és a körül, - a kiválasztott papok közül, - akik megszentelték magukat. / I. Krónika 15: 12

 Nem szennyezhette be senki az Úr szövetség ládáját.

 A kiválasztás fontos része volt, hogy az kerüljön a megfelelő pozícióba-szolgálati területre, aki értett hozzá.

 Fő feladatuk, hogy kihirdessék, magasztalják, és dicsérjék Izrael Istenét az Urat!

 A kiválasztás egyik alapja: akik prófétai ihlettel énekeltek, vagy játszottak hangszereken, pl. citera, lant, cintányér, harsonák ….. stb.

 A szolgálat rendjét a szolgáló csoportok sorrendjét sorsvetéssel (Szent Szellem kiválasztása, vezetése alapján) döntötték el, fiatalokra-öregekre, képzettekre és tanítványokra egyaránt. Így biztosították, hogy egész nap folyamatosan a szolgáló csapatok egymást váltva, kiegészítve megállás nélkül folytassák a Dávid sátora szolgálatát a nap 24 óráján keresztül.

 

 Sok esetben a királyi imádó kenetben járó, ihletett beszédeket kell zenével kísérni, vagy énekké formálni, megzenésíteni. Sok zsoltárnál láthatjuk ezt, pl. 39. Zsoltár 1, „A karmesternek, Jedutunnak: Dávid zsoltára.”

 

 Minden egyes szolgálatnál, akár ének, vagy hangszeres, vagy tánc az, az Úr a Szent Szelleme által felruházza a szolgálókat egy szerzői jogkörrel. Dávid sátorában az imádat közben a hegyekből új must csöpög, fakad. Ez a Szent szellem bora, mámorító (szent mámor), és ihlető, így prófétálni kell. Jób 29: 22-23-ban is azt írja „harmatként hull rájuk beszédem.” –prófétálni kell, kihirdetni Isten akaratát. 68. zsoltár „az ég csöpög Isten jelenlétében.

 Mindenkor imádnunk kell az Urat, a bennünk lévő ajándékok, így felgerjednek, felfakadnak és prófétálunk a Szent Szellem által.

 

 Dávid sátorának több célja van egyéni és közösségi szinten, de a legfontosabb Isten imádata, dicsérete, magasztalása, ebből fejlődik, bontakozik ki minden. Ez a kormányzásnak a helye, itt kiűzünk, megemésztünk akár magunk, vagy mások életének földjéről sátáni erőket, dolgokat. Ezt követően birtokba vesszük azt, megtartjuk és építjük tovább.

 Mindezt gátlások és megfelelési kényszer nélkül, szabadon, önfeledten tesszük, ahogy a Szent Szellem irányít, vezet, ihlet minket.

 

 Dávid miközben vitték a szövetség ládáját Dávid városába, Jeruzsálembe, ugrándozva járta a szent táncot. Saul lánya Mikal, látva őt szívből megvetette ezért(I. Krón. 15: 29). Ez az értetlen, vallásos szellem megnyilvánulása. Sokszor tehetünk olyan dolgokat, ami mások számára érthetetlen, furcsa, szokatlan vagy bolondságnak tűnő dolog, de nem törődhetünk azok megítélésével.

 

 A sátorban időznünk kell, nem siethetjük el. Nem tehetünk úgy, mint sok gyülekezetben, ahol próbálják az istentiszteletet pontos, előre kiszámított, eltervezett ütemterv szerint lezavarni. Pár dicsőítő ének, bizonyság, igehirdetés, adakozás, aztán futás haza, mert éhesek vagyunk, vagy shoppingolni,mások  pénzt keresni, vagy egyéb szenvedélyeknek hódolni (pl. foci, stb.) és észre sem vesszük, hogy a sátán szó szerint kigolyóz minket. Megvolt a kötelező program és egy órán belül azt is elfelejtjük, hogy Istentiszteleten voltunk.     

    

  Meggyőződésem, hogy az egyik legeredményesebb és leghatásosabb szolgálat, fegyver felállítására van szükség, ami a Dávid sátora, az Úr dicsérete, imádata, magasztalása és prófétai kormányzás a nap 24 órájában, az Úr házában!

  Hisszük, hogy ezekben a napokban az Úr kaput nyit erre a szolgálatra és összegyűjti apostolait, prófétáit és közbenjáróit Magyarországon is az Ő sátorába, és mindazokat akik a sátor körül és a templomépítésnél szolgálnak. Ámen!

Ezért imádkozom, hogy mindazok, akiknek ebben a szolgálatban részt akar adni az Úr, vegyenek róla kinyilatkoztatást és személyes vezetést, amely által aztán bele tudnak lépni ebbe az elhívásukba.

 

Végezetül két aktuális igével aktivizálom a fent leírtakat, áldásul mindenki számára, aki csak olvassa és veszi az üzenetet.

 

Jelenések 3: 7-8.

„A Filadelfiai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja a Szent, az Igaz, akinél van a Dávid kulcsa, és amit kinyit, senki nem zárja be, és amit bezár, senki nem nyitja ki: Tudok cselekedeteidről. Íme nyitott ajtót adtam eléd, amelyet senki sem zárhat be.”

 

Apcsel 15: 16-18.

„Ezután visszatérek, és felépítem Dávid leomlott sátorát, romjait is felépítem, és helyreállítom, hogy keresse az emberek maradéka az Urat, és mindazok a pogányok, akik között elhangzik az én nevem. Így szól az Úr, aki ezt véghezviszi, és aki ezt öröktöl fogva tudja.”

 

Shalom.

2015.12.28.