judaoroszlanja

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2009-12-26
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

KONFRONTÁCIÓ AZ ILLÉSI ÚTON

 

Isten fokozatosan cseppenti az ő igazságait, a világosságát a mi szellemünkbe, mert különben nem bírnánk elhordozni azokat, és nem tudnánk megérteni. Ma is egy adag világosságot hozott a Szent Szellem által, hát lépjünk vele együtt az Ő igazságai szerint.

 

Először nézzük meg mit is jelent ez a szó, hogy konfrontáció :  = szembesítés, szembeállítást jelent, összeütköztetés

Mit jelent az ellenkezője a megalkuvás: = olyan magatartás, amikor  valaki kényszerűségből, gyengeségből enged álláspontjából; kénytelenségből enged neki

Nézzük meg még a kompromisszum  szó jelentését: = kölcsönös engedményekkel járó megegyezést jelent.

A konfrontáció ellentéte a kompromisszumkötés, és a megalkuvás is.

 

Az Illési út csak KONFRONTÁCIÓVAL érhető el, a prófétai szolgálat a legkonfrontatívabb szolgálat.

Most többször fogom leírni ezt a szót, de ez nem jelenti azt, hogy csak ebből áll az Illési út.

Azonban, ahogy életem során végig mentünk ezeken az eseményeken, kezdtünk kijönni a vallásos szellem befolyása alól, rájöttünk ahhoz, hogy tovább menjünk folyamatosan összeütközésekbe kerülünk.

A vallásos szellem ugyanis nem érti, hogy miért döntünk folyamatosan másként, amit ahogy az ész diktálná és minden összeütközés emiatt van. Az Illési út folyamatosan szembe találja magát a tradicióval, de ha tovább akar menni mindig ütköztetni kell a szellemit és a testi véleményeket, döntéseket,elhatározásokat stb.

Ez látványosan akkor vehető ki legjobban, ha egy családon belül vagy egy gyülekezeten belül van jelen egyszerre a lelki és a szellemi kereszténység. Ahhoz, hogy a kenet megmaradjon, és növekedjen, nem engedhetjük meg azt, hogy megalkudjunk semmilyen területen. Minden esetben képviselnünk kell a Szent Szellem által az Isten igazságát és azt, amit Ő mond nekünk. Ez pedig konfrontációval jár.

 

Ahhoz,hogy nézeteket,véleményeket tudjunk ütköztetni,először tudnunk kell önmagunkkal,  a saját lelkünkkel, testünkkel konfrontálni. Azért, hogy ne kényelemből, és ne érzelemből tegyünk, vagy ne tegyünk meg  dolgokat Isten országába.

Konfrontálni háromféle módon lehet: - értelemből

-          szellemből illetve

-          néha szükséges lehet a hallgatás is

Kezdő keresztényeknél gyakran az ismeret hiánya okoz fejetlenséget, ezért itt az igei tanítás, az isteni bölcsesség kell a meggyőzéshez, illetve a Szent Szellem vezetése. Szellemi konfrontálás az, amikor kiűzzük a negatív szellemi erőket az illetőből.

Az érzelemnek semmi esetben nem szabad, hogy uralkodjon, illetve felül kerekedjen szembenállásoknál, vagy összeütközéseknél, mert ebbe mi is és a másik fél is belesérülhet.

A testből való összeütköződés nem vezet eredményre. Azonban a vallásos szellem által való törvényeskető konfrontálás sem fog senkit megtérésre vezetni.

 

Ap.Csel 6: 8-15    Ap.Csel 7: 54-60

Először is István történetén keresztül tanított engem a Szent Szellem,nézzük meg ő hogyan viselkedett abban az igen konfrontatív helyzetben.

Istvánnal vitatkoztak,fellázították a népet ellene, hamis vádakat állítottak ellene, rárohantak, civakodtak, háborogtak, fogukat csikorgatták, elfogták majd  a nagytanács elé citálták és vádolták, vádolták, vádolták…. Természetesen a vallásos szellem képviselői vádolják minden esetben az igaz embert irigységből.

De mit tett István?

„ kegyelemmel és erővel telve – nagy csodákat és jeleket tett a nép között.” – ez volt a vád fő oka.

Mivel az Isten Szelleme vele volt, ezért Ő bizonyított is mellette.

Nem tudtak szembeszállni azzal a bölcsességgel és szellemmel , amellyel beszélt…”

„ …. és látták, hogy arca olyan, mint egy angyalé…”

„ Ő azonban Szent Szellemmel telve az égre függesztette a tekintetét és látta Isten dicsőségét és Jézust, amint az Isten jobbja felől áll. „

„ rárohantak, megkövezték…”      „ Uram, ne ródd fel nekik ezt a bűnt… „

 

Micsoda erő és állhatatosság és kenet, szeretet kellett ahhoz, hogy István mind a szellemi megkövezést, mind a fizikai megkövezést elviselje. De az Isten letette mellette a pecsétet, még az utolsó pillanatban is.

A vallásos klérus,  soha nem lenne képes arra, hogy hasonló esetben behelyettesítő bűnbánatot gyakoroljon az ellenségeiért. A vallásosság alatt lévő ember ezt az utat nem tudná végigjárni, már csak azért sem, mert ő általa nem történnek csodák sem. A Szent Szellem a pecsétet csak akkor teszi mellénk konfrontálásnál, ha Istentől, az Ő védelme alatt cselekszünk, vagy beszélünk és az Ő igazságát képviseljük.

A szellemben járóknak azonban nemcsak a vallásos szellemmel kell összeütköznie, hanem a varázslással is, ami hasonló szituációkat eredményezhet.

 Megtapasztaltam, hogy akin keresztül jön ennek a szellemnek a támadása, az mindig nagyon erős érzelmi töltéssel, indulatokkal jön , nagyon nagy önfegyelem és kenet, illetve bölcsesség kell ahhoz, hogy ezeket a helyzeteket jól kezeljük és ne érzelemből. Biztosan másokkal is előfordul az, hogy amíg meg nem tanulja ezeket a helyzeteket kezelni addig néhányszor elbukik, vagy hibásan korrigál, hibásan reagálja le ezeket a helyzeteket.

Isten megtanítja az ő népét értelemből , bölcsességgel, a Szent Szellem által való bölcsességgel konfrontálni,aztán pedig a szellem által való konfrontálódásra is.

Meg kell halnunk az érzelemből, indulatból való konfrontálódásnak, de meg kell halnunk a testből és értelemből való konfrontálódásnak is.

 

Jób 11:5-6

„ Bárcsak maga Isten szólalna meg és nyitná meg ajkait veled szemben!

Kijelentené neked a bölcseség titkát, amely kétszeresen is elég! „

 

Fontos, hogy konfrontáció idején ne a saját igazságunkat mondjuk, hanem az Isten igazságát.

 

 Jób 27:46

 „ Nem szól ajkam álnokságot, nem mond nyelvem hamisságot.

Távol legyen tőlem, hogy igazat adjak nektek!

Igazamhoz ragaszkodom, nem hagyom! „

 

De a Szent szellem által kimondott Isten igazságai fogják meggyőzni és leleplezni a bűnt.

 

Jób 29:21-25

„ Figyelmesen hallgattak rám, elnémultak,ha tanácsot adtam.

Beszédem után nem szóltak tovább,

Szavam permetként hullott rájuk.

Én választottam meg, hogy mit tegyenek.

Élükön ültem, mint egy király a csapatában. „

 

Megtanultam, hogy az igazi konfrontáció nem az imahegyen van, hanem a HÉTKÖZNAPOKBAN jelentkezik igazán élesen. Amikor fel kell vállalnunk az Isten igazságát és KIÁLLNI az Isten Igéje mellett, vagy az Isten ügye mellett.

A beszédben való konfrontáció nehezebb, ehhez kell az Isten bölcsessége és a meggyőzés kenete.

 

Nézzük meg Jézus hogyan konfrontált, mert a három éves földi szolgálata alatt volt jó néhány esete és bemutatta nekünk azt is, hogy ezt hogyan kell csinálnunk .

János 2:13-17

Amikor húsvét előtt Jézus Jeruzsálemben a templomot megtisztította és kiűzte a kalmárokat, pénzváltókat korbáccsal, majd kiszórta a pénzüket, felfordította az asztalaikat. Ezeket egy feldúlt érzelemmel lehetett csak megtenni, itt nem a szelíd, alázatos Bárány tulajdonsága jelenik meg, hanem sokkal inkább Júda Oroszlánjának a természete. Mégis a 23. vers azt írja, hogy :

 „ sokan hittek az Ő nevében, mert látták azokat a jeleket, amelyeket tett. „

A Szent Szellem bizonyított mellette, ezért volt hiteles, csak a vallásos világ tartotta botrányosnak ezt az érzelmileg túlfűtött cselekedetét. Jézust az Isten háza iránti féltő szeretet motiválta.

De nézzük meg Isten nagy embereinek a konfrontációját.

Dániel 1:8

„ Dániel azonban elhatározta, hogy nem szennyezi be magát a király ételével. „

Dániel 6:11          

„ Dániel magasztalta Istenét, ahogyan azelőtt is szokta. „

Dániel csupán azzal, hogy NEMET MONDOTT a rendszer diktálta elvárásoknak, a vallásos szellem akaratának, és azzal nem alkudott meg, nem kötött kompromisszumot, azzal vívta ki a király haragját.

Itt két szellemi hatalom és annak kétféle nézete került összeütközésbe. A szellemi  konfrontáció minden esetben az istenek háborúja! A Teremtő Isten és a hamis isten illetve  annak szelleme áll szemben egymással.

De Dánielnek is megérkezik a természetfeletti, angyali segítség és jött a felemeltetés mintegy válaszként a menyből! Ezek nagyon szelíd,de világos,egyértelmű összeütközések. Amikor az Isten emberének a Teremtő és Megváltó Istent kell képviselnie a másik oldallal szemben, a mellé Isten mindig leteszi a mennyből jövő pecsétet, így volt ez itt is.

Eszter királynő másfajta konfrontációt alkalmazott. Ő a gonosz leleplezését, bevádolását volt hivatott képviselni a maga csendes, szerény és szelíd módján, királyi pozíciójából.

E közbejárói szolgálatának gyümölcse lett a leleplezés, amely egyben a két erő és a két királyság összeütköztetése is volt.

  A természetfölötti Isten, a zsidók Istene és Babilon szellemének a gonosz képviselője állt szemben egymással. Isten ebben az esetben is letette a pecsétet az ő embere mellett

 

  ( Eszter 7:10 )

„ Akasszátok föl rá! Föl is akasztották Hámánt arra a fára, amelyet ő állított Mordokájnak: „

( Eszter 8:16 )

 „ A zsidókra felvirradt az öröm , vidámság és megbecsülés hangja.”

”- ez lett a jó végeredmény és a győzelem, a PURIM ünnepe, mindez  a konfrontációnak az eredményeként történt.

Dávidról tudjuk, hogy a legnagyobb és a legkonfrontatívabb ember volt. Egész élete szellemi harcokból és győzelmekből  állt, ezért tudott az utódjának már  egy békés királyságot átadni, amelyben aztán nyugodtan épülhetett az Isten háza is, mert nem volt ellenség, aki akadályoztatta volna azt.

Legnagyobb, vagy talán leghíresebb  ilyen konfrontációja a varázslással, Góliáttal volt, aki vádló,kárhoztató, rágalmazó, átkozódó, leuraló beszédeivel rettegésben tartotta Isten népét.

Istentől kapott stratégiával történt ez a konfrontáció, ezért lehetett sikeres.

( I.Sámuel 17:37 )

 

Az ilyen egyértelmű, nyílt vádakra, éles helyzetekre egyértelmű stratégia lehet számunkra is , hogy hogyan konfrontáljunk a varázslás szellemével, amikor ennyire nyílt, közösség előtti és kárhoztató, vádló az Isten emberével szemben.  Dávid először prófétált, kimondta az Isten beszédét, majd meglóbálta a parittyáját, és a kövecske talált.

Ez egy szellemi harc a varázslással szemben!

Először kimondjuk az Isten beszédét, prófétálunk,  majd kiűzzük, megsemmisítjük ezt a szellemet

abban az emberben, aki képviseli.

Ez azonban már a királyi kenettel való konfrontációt, a szolgálatot  jelenti.

 

Nézzük meg mit eredményez az,ha érzelemből, emberi igazságszolgáltatásból konfrontálunk.

II. Mózes 2:11 – nél amikor Mózes agyonüti az Egyiptomit. Mózesbe ott volt az ajándék, de még nem kapta meg az elhívását,amikor igazságot szolgáltat testi módon. Ezután az lett a következménye, hogy el kellett menekülnie. Még itt nem Isten mondta neki, még nem volt itt az Isten kairosz  ideje a számára.

Ez a kép számomra egy lelki síkon mozgó, érzelmei által vezetett lelkigondozót, vagy akár pásztort is jelenthet. Amikor konfliktus alakul ki két ember között és ő nem szellemből jár közbe és intézkedik, hanem  a maga heves, túlfűtött temperamentumával. Akkor szellemileg megölhet embereket, pedig ő jót akart.

Az ilyen vezetőnek azonban hamarosan kétségbe vonják a vezetői tekintélyét és az elhívását is.

Jakab 1:20

…mert az ember haragja nem szolgálja az Isten igazságát.”

Mózesnél amikor Isten megjelenik tűzzel, akkor eljött szolgálatának a kairosza, többé már nem volt ilyen esete.

De Isten egy konfrontatív szolgálatra hívta el, ahol igen élesen képviselte a két királyság között az Izrael Istenét és az Ő hatalmát. Isten pedig vele volt és hatalmas természetfeletti csodákkal tudta Mózes kiszabadítani az Isten népét.

II. Mózes 4:21

ügyelj arra, hogy megtedd a Fáraó előtt mindazokat a csodákat, amelyekre képessé tettelek. „

 

Józsuénak azt mondta az Isten a honfoglalásnál, hogy az ígéret földjének elfoglalásához az őslakosokat és azoknak isteneit és mindent ki kell irtaniuk. Azonban nem ezt tették meg.

„ a halmokon álló városokat nem perzselték föl.”  Józsué 11:13   és Józsué 10:1b szerint

„  Gibeon lakóival békét kötöttek és azok közöttük laktak. „

 – ez egy kompromisszumos megoldás volt, nem az Isten akarata.

Bírák 1:30

„ a kánaániak ott laktak közöttük és robotmunkások lettek. „

Ezekkel sok gondja volt és sok harca lett még később Izraelnek. A konfrontáció az minden esetben szellemi harc. De fontos , hogy  nemcsak a próféta, nem csak a lelkigondozó, hanem minden keresztény  szellemi harcossá váljon , úgy hogy képes legyen először saját életében legyőzni az ellenséget, a bűnöket; nem pedig megalkudni  azokkal és  eltűrni, vagy elhallgatni  azokat.

A keresztény embert sok-sok szenvedéstől, bajtól megóvná az, ha kitartó lenne a harcában, ha nem alkudna meg a bűnökkel, és nem kötne egyezséget azokkal. A bűnnel való megalkuvás az nem vezet az

ígéret földjének teljes birtokba vételére. A megalkuvás, kompromisszumkötés szükséges pl. a felemás igás házasságokban időnként, de arra figyelnünk kell, hogy az Isten igazsága ne sérüljön, ne szenvedjen csorbát.

Két ember  megértéséhez tartós kapcsolatok kialakításához viszont elengedhetetlen a megegyezés, ez azonban csak földi síkon mozgó egyezség legyen és nem szellemi síkon.

A megalkuvás és a kompromisszum az Isten országának, Isten Királyságának az igazságaira nem vonatkozik egyáltalán! Konfrontálni Isten emberének a bűnnel szemben  kell, illetve akkor ha Isten igazságai csorbát szenvednek, akkor nem hallgathatunk. Ha Isten igazságai testületi szinten szenvedtek csorbát, akkor azt testületi szinten kell helyreállítanunk. Ha személyes, egyéni szinten akkor abban a formában kell összeütköznünk és az igazságot képviselnünk.

 

A vallásos szellem alatti konfrontáció nem ugyanaz, mint a szellemben járó keresztényeknél.

A lelki keresztényeknél vélemények ütköztetése és vallásos törvényeskedés van, ami minden esetben korlátok közé szorítja az embert, mert csak -  „ ezt  szabad –  azt nem szabad „ - szinten gondolkodnak., nem áldást szabadít fel. Törvényszerűségeket állítanak fel az Igéből, amelyekből aztán üdvösség kérdést csinálnak. Vég nélküli vitákban érvelnek, magyaráznak, értelmezik az Igét, a Logoszt, mert nem kijelentés a számukra és nem tudják ezért aktualizálni sem és ezért nem eredményeznek megtérést, sem győzelmeket, vagy szabadulást .

 

A szellemben  járók konfrontációja leleplez, meggyőz, jó gyümölcsöket eredményez, épít, felemel és megszabadít, győzelmeket eredményez  általában.

 

Erőteljes szellemi konfrontáció volt az Istváni, mégpedig a Jézabel szellemével, a vallásossággal való ütközés volt, de ugyanilyen volt a Keresztelő Jánosi is, ami szintén nem felemeltetéssel járt, hanem mártírhalállal.

Jeremiás amikor a fogságba vitelről prófétált, és ítéletet hirdetett, sokat kellett konfrontálnia az Isten beszéde mellé állva és ezt felvállalni, számára is fogság, börtön és ciszterna lett a vége. De az Isten Igéje beteljesedett, amit általa kimondott az Úr.

 

A szellemben járók, a felébredt keresztények konfrontációja  elvezet a Kármel hegyig, a legmagasabb rendű összeütközésig. A Kármel hegy a tradicionális vallásos papok, a kétfelé sántikálók és a szellemben járók

Isteneinek összeütközése.

A Kármel hegy az Istenek, az oltárok és a próféták háborúja.

A Teremtő Isten bemutatkozása, megjelenése, pecsétje, bizonyítéka az Illések, a szellemben járók mellett.

 

Isten természetfeletti módon megjelenik, kiárad és meggyőz egy egész népet.

Ez ismét a királyi kenet bizonyítéka és győzelme!

A Kármel hegyi események az ébredés kezdetét, origóját jelentik.

Kármel hegyi győzelmet az tud megvalósítani egy országban, aki már az otthonában is le tudta hívni a mennyből a tüzet. Az a próféta, aki az otthonában, a gyülekezetében tüzet tud gyújtani, az képes arra is,

hogy az országban is tüzet hívjon le, illetve leleplezze a hamis prófétákat is.

Isten keresi az Illéseket, Dánieleket, Esztereket, akik nem félnek képviselni az Isten országát és az ő IGAZSÁGÁT.

 Akik nem alkusznak meg,hanem hajlíthatatlanok és nem kötnek kompromisszumot, ha a Szent Szellem szól, akkor cselekszenek és szólnak.

 

Konfrontációnak tehát sokféle formája létezik:

 

-                      az Eszteri közbenjárás általi csendes, szerény;

-                      a Dánieli radikális határozott Isten melletti döntést felvállaló

-                      a Dávidi intenzív szellemi harcos

-                      a Szent Szellemmel és tűzzel közvetített igehirdetés általi

-                      a prófétai ítélethirdetés a bűnre

 

Csak a  szellemből konfrontálni tudó keresztények, gyülekezetek, vezetők, próféták képesek az ébredés tüzét lehozni a  mennyből Magyarországra!

 

II.Krónika 19:7

„ A mi Istenünknél nincsen hamisság. „

 

Zsoltárok 50:6

„ Az egek kijelentik az Ő igazságát, mert az Isten bíró. „

 

II.Timóteus 4:8

„ Az igazság koronáját megadja az Úr, az igaz bíró. „

 

II. Thess. 1:5-7

„ Ez annak a jele, hogy Isten igazságosan fog ítélni, amikor titeket méltónak nyilvánít az Ő országára.

Mert hiszen igazságos dolog az Isten előtt, hogy gyötrőiteknek gyötrelemmel fizessen, nektek pedig akiket gyötörtek, enyhülést adjon. „

 

        Ámen

 

Suchné S. Ilona

 

                Zirc. 2008. 03.17.