judaoroszlanja

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Látogatottság
Indulás: 2009-12-26
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

Út az Isten Királyságáig
-  Avagy hogyan lett a pásztorfiúból király?  -
 
 
Vannak olyan élethelyzetek, amikor Isten azt mondja: Lépj tovább! Azonban, ha akkor nem mozdulunk, akkor úgy járhatunk, mint Saul, aki lemaradt, mert Isten tovább ment Dáviddal.
 
 Saul házára Isten kimondta az ítéletet ma is. II.Sámuel 3.10 „ Elveszem a királyságot Saul házától, és felállítom Dávid trónját Izraelben.”
Eljött a továbblépés ideje, a Dávidi kenet ideje, az Isten Királyságának az ideje a magyar eklézsiában is. Sokat beszélünk erről, azonban mégis sokszor beszéd marad, nem értjük meg, hogy Isten egy új szintre akar bennünket vinni, és ehhez gyakran új vezetőket küld.
 
Saul is tudta ezt, hogy elvétetett tőle a királyság, a hatalom, mégsem akarta megérteni, és útját állta sokáig Dávidnak, akadályozta őt, féltékeny volt rá.
Így van ez ma is.
De hol és hogy kezdődött az a királyság?
Ahogyan Jézus Betlehemben született meg, és onnan indult el az Isten Királysága itt a földön, úgy a királyság előképe, Dávid  is Betlehemben született meg.
János 7:42
„ Dávid magvából, abból a faluból, ahol Dávid élt, Betlehemből jön el a Krisztus.”
 
Betlehem = kenyér háza – egy kicsiny hely, ahol szellemi táplálék található, ahol felfakadnak a szellemi dolgok, és nem lelki síkon élnek a keresztények. Minden Betlehemben kezdődik. Itt született Jézus, és itt kenték királlyá Dávidot is.
 Betlehem -  ott ahol megkapod az első szellemi táplálékodat, az első kinyilatkoztatásodat, az első rhémádat. Elmondhatod százszor is a megtérők imáját anélkül, hogy a szellemed megszületne. Lehet valaki 20 éves keresztény, anélkül, hogy élne a szelleme, ezért nincs élő kinyilatkoztatása személyesen.
Betlehem = az újjászületésed háza, a szellemi embered, az újembered megszületésének a háza. Csak újjászületéssel kerülhetünk be a királyságba. Azonban sok keresztény azt hiszi, hogy azért mert elmondta a megtérők imáját, már újjászületett. Fájdalmas ezt kimondani, de nagyon sok kereszténynek nem él a szelleme ma az egyházban.
Betlehem – amikor a Szent Szellem megtermékenyíti a szellemed, és megfogansz egy kijelentéssel, amely a menyből jött.
Isten ma itt akarja elkezdeni még a sokéves keresztényekkel is az Ő királyságát, és felépíteni.
 
 I.Sámuel 16:11,12
„ Hátra van még a legkisebb, de ő éppen a juhokat őrzi….. Akkor azt mondta az Úr: rajta kend fel, mert ő az! „
Isten szólt Sámuelnek, hogy kit kenjen fel következő királynak. Sámuel egy olyan próféta volt, aki a királyok mellé rendeltetett, nem mindenkinek adatott meg ez a lehetőség. Nem minden próféta kap ma sem olyan küldetést, hogy menjen a királyhoz, a vezetőhöz, és szóljon, vagy kenje fel, ezt csak egyeseknek mondja Isten. Így testvérei jelenlétében Sámuel felkente Dávidot. Egy szokványos áldozati lakomára hívta meg Sámuel a város véneit is, nem szólt előtte nekik, hogy mit készül tenni, mindenkinek meglepetés volt. Ez az ő és Isten dolga volt.
Itt egy nagyon komoly szellemi hatalomátvétel volt, aminek a fizikai következményei sokáig a földön üldözésekben, és bujdosásokban, menekülésekben, harcokban volt látható Dávid életében.
Ez a kiképzés ideje volt Dávid számára. Az Isten Királyságában sem lehet kiképzés nélkül hatalmat gyakorolni. Jézus mielőtt elkezdte a szolgálatát, előtte a pusztában 40 napig volt elrejtőzve, kiképzés alatt. Ez az időszak az Ő számára egy komoly szellemi harc volt a sátánnal, és az Ő fegyvere az Ige volt.
( Még mondja valaki, hogy Jézus nem szellemi harcolt! )
 
 
Dávid fiatal pásztorfiúként nem annyira tudatosan de bekerült Saul hadseregébe. Az apja elküldte őt a testvéreihez, hogy hozzon hírt róluk ( József ugyanígy kezdte a „ prófétai pályafutását „ )  Az Éla – völgyében mindjárt megvívta első csatáját a legyőzhetetlennek hitt , félelmetes Góliáttal.
Isten  ma is ezzel kezdi, azokkal, akiket a Királyságába be akar vinni. Rögtön ad nekik lehetőséget, és elküldi őket az Éla- völgyébe, ahol meg kell küzdeni a varázslás Góliátjával.
Ez nagyon fajsúlyos üzenete a Szent Szellemnek.
Góliát = varázslás, jós
E nélkül a győzelem nélkül, nem fakad fel a királyi kenet. A varázslásról már sokszor szóltunk korábban, most nem erről akar a Szent Szellem tanítani bennünket.
Azok a keresztények, akik szembe találják magukat ezzel a fejedelemséggel, lehet hogy az első pillanatban megijednek, és a visszafordulnak, mondván, jó volt úgy ahogy volt eddig.
Azonban Saul katonáit attól lehet megkülönböztetni a Dávidoktól, hogy Saul emberei nem tudtak mit kezdeni Góliáttal. Saul háza meghátrál, nem érti, nem tudja, nem hiszi, és hogyha elkezdi is, nem következetes ebben a harcban. Dávidnak volt némi rutinja az oroszlánokkal, és a medvékkel való harcában, amikor a nyájat védte.
A hittel, és prófétai beszédekkel felfegyverzett Dávid győzelmet aratott.
Az Isten Királyságához vezető út, első nagy állomása mindenkinek az életében ez lesz, amikor győzelmet arat a varázslás felett. Fontos azonban, hogy a felismerés után ne csak egyszeri győzelmünk legyen, hanem tudjuk megtartani ezt a szabadságot, tudjunk a szabadságban állva maradni.
 
Férjemmel, a mi személyes életünkben érezhető volt, hogy felszabadult egy kenet, amikor felismertük, lelepleztük, és elkezdtük legyőzni ezt az ellenséget, amely olyan nagy akadálya Isten királysága megvalósulásának. Ez motivált, és adott erőt az előttünk álló további harcokhoz, mert jött a következő nagy csata, amit felismertünk nemcsak a személyes életünkben, hanem az egyház életében is.
 
Dávidnak ezután szembe kellett néznie sok fájdalommal, üldözéssel, irigységgel, rivalizálással, a vezetőjét illetően is, amelyet meg kellett tanulnia megfelelően kezelni, tisztelni. Mindenki tudta, hogy ő lesz az utód, ezért Saul nehezen bírta elviselni Dávidot. Saul házában a vallásossággal, és annak mindenfajta megnyilvánulásával kellett konfrontálnia. Saul néha Isten szerinti harcot vívott, néha bosszúból, büszkeségből, hamis motivációból harcolt, Dávid tisztelte, de nem követte példáját, és cselekedeteit. Sok zsoltárból kitűnik, hogy szellemben harcolta meg harcait, és prófétai beszédekkel, közbenjárással, nem pedig nyílt konfrontációval.
Saul háza azonban egy erős vallásos fejedelem, aminek a hatása alól ki kell jönnie az egyháznak Magyarországon is.
 Amikor valaki felismeri, akkor nem kevés konfrontációra számíthat, erős jellemformáló ereje van; kitartást, hosszútűrést, állhatatosságot igényel a leleplezése, felismerése, és a szembesülés, a teljes győzelem felette. Akik ebben már előttünk járnak, azok sokat segíthetnek szellemi tapasztalatok átadásában, illetve a Szellem által hirdetett apostoli tanítások azok, amelyek tisztítják a látásunkat, és segítenek felismerni, leleplezni ezt a szellemet, és segítenek kijönni alóla.
Az egész Bibliában talán Józsué volt az, aki ennyire harcos volt, mint Dávid. Isten hatalmas eszköze, nagy tábornok volt, sok győzelmekkel, amely Sault irritálta is: I.Sámuel 29:5
„ Megölt Saul ezer embert, Dávid meg tízezer embert!”
 
 Szellemi harc nélkül ma sem lehet Isten Királyságába szellemi hatalmat gyakorolni!
Nagy és hosszú háború volt Saul háza és Dávid háza között II.Sámuel 3:1
„ Hosszúra nyúlt a háború Saul háza és Dávid háza között. Dávid egyre jobban erősödött, Saul háza egyre jobban gyengült. „
 
 Van egy kulcs, a Dávid kulcsa, ez pedig a prófétai beszédek, és a harcos dicsőítés, az imádat, amely fegyverként adatik Isten népének, amikor harcol. Dávid a zsoltárokban prófétai beszédeket szól, és amikor a Saul szellemmel konfrontálunk, kihirdethetjük előrelátóan a bukását: „ Saul saját fegyvere által fog elpusztulni „. Az a fegyver, amivel ellenünk támadt, az fogja őt kiirtani a Jézus nevében.
I.Sámuel 31:4 „ Ekkor fogta Saul a kardját, és beledőlt. „
 II.Sámuel 1:21 „ Saul pajzsát nem kenik már olajjal!”
Nem volt könnyű az út Dávidnak ideáig, mert még ezután is csak Hebronban lehetett király.
Azonban nincs királyság, nincs hatalom, nincs kenet ma sem az Isten királyságában ezek nélkül a győzelmek nélkül.
 
Krónika 12.1 Mielőtt Dávid a sátrat felállította volna a frigyládának, előtte ebben az igében azt olvassuk, hogy Dávid ki volt zárva Saulnak a környezetéből. Ma is fogunk találkozni ilyen helyzetekkel, amikor nemcsak a prófétákat, hanem a szellemben járó keresztényeket kizárják a vallásos gyülekezetekből, mert nem értik a Szent Szellem munkáját, és nem tudnak, nem fognak egységben lenni a lelki síkú intellektuális és a szellemi síkon mozgó keresztények.
Saulra azonban már ki van hirdetve az ítélet.
II.Sámuel 3.10 „ Elveszem a királyságot Saul házától, és felállítom Dávid trónját Izraelben.”
Nincs ez az ítélet feltételhez kötve, hogyha Saul meg nem tér, vagy meg nem változik stb. Ez Istennek konkrét akarata, amelyet ma is megvalósít, amikor kihirdetjük, és amikor előjönnek a Dávidok.
Ezért ismerd fel magyar egyház, hogy eljött a továbblépés ideje, a Dávidi kenet, eljött az Isten Királyságának az ideje. Sokat beszélünk erről manapság, azonban meg kell értenünk, hogy Isten új szintre, új vezetőkkel fogja vinni az ő népét. Ráadásul olyan emberekkel, akik nem jól képzett katonák, nem diplomás teológusok.
 
( Sok üzenete van ma a Szent Szellemnek úgy látom.
 Pár héttel ezelőtt megmutatta ennek az üzenetnek a címét és a lényegét. Azonban tudtam, hogy olyan nagy téma, kicsit nehezen kezdtem hozzá, mert ilyenkor mindig nagyon elfáradok, amikor órákon keresztül Isten jelenlétében szellemben vagyok. Ezen a napon sem terveztem, hogy neki kezdek, de jött egy újabb kijelentés, ami szintén ezzel a témával kapcsolatos. Gondoltam le kell írnom, mert addigra elfelejtem, amikorra kell. Gyakran azonban amikor elkezdek írni, olyan, mintha valaki diktálná, nem tudom abba hagyni, csak amikor mindent kiírtam, és megüresítettem magam. Hát így volt ez ma is, tulajdonképpen az egész napom rá ment, kisebb megszakításokkal, de még nem értem a végére. Szeretem, amikor a Szent Szellem diktál, mert tudom milyen volt az a pár hónap 2009 tavaszán, amikor semmit nem hallottam tőle. Akkor sokat sírtam, mert azt hittem, hogy rossz irányba mentem. De egyszer csak megváltozott ez, amikor mentem gyalog a kövesúton, és megszólalt a Szent Szellem, végig sírtam az utat örömömben. Akkor nem volt nálam papír, hogy leírjam, de olyan boldog voltam, hogy teljesen eltévedtem, és nem is emlékszem arra, hogy kerültem a végcélomhoz. Azóta nem volt többször ilyen csend részéről. Úgy érzem ezt a kis személyes bizonyságomat most le kellett írnom. )
 
Isten Királyságában mindannyian egy cél felé vezető úton vagyunk. Nem vagyunk már ott, ahonnan elindultunk, de nem értünk még oda. Úton vagyunk.
 
Dávid végül egész Izrael királya lett, sok – sok harcainak köszönhetően, és az Istennek való engedelmessége révén. Nem célom most végig elemezni minden állomását az életének. Kifejezetten azokat az állomásokat, azokat a harcokat emelem ki, amelyek nélkül nem lett volna Isten szíve szerint való király. Illetve a következő momentumban pedig a Prófétai Hivatalt szeretném megláttatni, amely benne volt Dávid királyságában, és tartalmazza ezt a kenetet.
 
Amikor eljutott a királysága csúcspontjára, már állt a Dávid sátora, a körülötte levő összes ellenséget legyőzte, teljes béke lett az országban,amikor megkapta a templomépítés tervrajzát. Ez az időszak azonban már olyan nagyfokú szentséget kíván Isten szolgájától, hogy nem lehet engedetlen Istennel szemben. De Dávid is vétkezett királyként, és prófétakánt, amikor megszámlálta a népet. Mégis amikor vétkére jött Isten komoly ítélete, akkor az ítélet az egész országra és a népre is jött, pedig nem a nép vétkezett.
 Amit Dávid helyesen cselekedett az, hogy fogta a vezetőit, és bűnbánatot tartottak:
 
I.Krónika 21:16
 „ Dávid és a vének zsákba burkolózva arcra borultak…..Én magam vagyok az, aki vétkeztem, és nagy gonoszságot követtem el. Uram, Istenem sújtson le kezed inkább énrám, és az én rokonságomra, de népedet ne bántsd.”
Kőkemény megtérés volt ez, konkrét, és a vezetőkkel együtt történt.
Ez a momentum arra tanít bennünket, hogy ismerjük fel, mikor van a harc ideje, és mikor van a bűnbánat , és megtérés ideje. Kulcsfontosságú a győzelemhez, amikor az ellenség jön, akkor nem a bűnbánat ideje van, hanem a fegyverek felvételének, és a harcnak az ideje. De amikor a bűneink miatt jön az ítélet, akkor ne az ellenséget emlegessük, és ne harcoljunk, hanem tartsunk megfelelő bűnbánatot!
Ezután egy óriási dolog történt. Isten megmutatta Dávidnak, hogy állítson oltárt neki, ahol Ő meg fog jelenni. De ott kellett felállítani az oltárt, ahol az ítélet abbamaradt, a Jebuszi Ornán szérűjén.
I.Krónika 21:18
Fontos látnunk, hogy Isten csak akkor szólt a próféta által Dávidnak újból, amikor Dávid megtért, és az ítélet az áldozattal, az oltárépítéssel maradt abba.
Dávidot Isten nem a Mózesi sátorba küldte Gibeonba áldozni, hiszen ott volt az áldozati oltár, hanem azon a helyen, ahol az őse Ábrahám is áldozott, a Mórián kellett oltárt építenie. Az a hely az Isten választotta hely volt, ahol már korábban is megjelent Ábrahámnak.
 
Ma Isten Szelleme ezt az igazságot szólja prófétáinak, az apostoloknak, a vezetőknek is. Átviszi őket egy igen kemény ítéleten, amely a népet is érinti. Ma Isten a vezetőket, és a munkájukat megítéli, az Isten szerinti dolgok megmaradnak, ami hamis, az pedig elhal. Az ítélet az mindig kétpólusú: lehet felmentő, és lehet elmarasztaló is.
 A vezetők a vénekkel együtt kell, hogy konkrétan elismerjék a nép előtt, hogy miben hibáztak, mi volt az, amiben Isten munkáját emberi módon végezték. Ma komoly ítélet van az egyházban, és az országban egyaránt, amikor nem az ellenséget kell nevetni, és hibáztatni, hanem a bűnöket megnevezni.
 Az ítélet Dávidnál mindenképpen megtörtént, nem volt feltételhez kötve: hogyha megtérsz Dávid, akkor elmarad. Sőt Isten még három választási lehetőséget is adott Dávidnak, hogy melyik formáját választja az elmarasztaló ítéletnek. Olyan erős volt az ítélet, hogy nem lehetett elmenekülni, vagy kitérni előle, és nem megtérni.
 Akik eddig azt a nézetet vallották, hogy az Újszövetségben Isten a kegyelem Istene, akik eddig a sikerteológiát hirdették, azok most igen megfognak lepődni, mert megdőlni látszanak egyes teológiai nézetek.
 Dávid megfizette az árát az áldozatnak, és az áldozati helynek is, amelyen később felépült a Salamoni Templom. És Isten tüze jött arra az oltárra, amelyet Dávid úgy, és ott csinált, ahogy Isten mondta. Ez az áldozat szüntette meg az ítéletet, amely nem a Mózesi, a hagyományos istentisztelet keretein belül történt.
 
 Kedves Dávidok!
 
Komoly üzenete van Istennek napjaink prófétái, és vezetői számára, akiket Isten apostoli vagy prófétai szolgálatra készít fel. Mielőtt a templomépítés elkezdődne, Isten előtte megszenteli, megítéli, megtisztítja a vezetőket, és a gyülekezeteket. Lesznek olyan próféták, akik eljutnak a Dávid sátorának a felállításáig. Lesznek apostolok, akik a próféták által megkapott tervrajz szerint fognak építkezni. Azonban sem Dávidnak, sem Salamonnak a jövője nem a Mózesi sátorban van.
 Isten ezekben a napokban a Dávidokat, és majd a Salamonokat is kihozza az intézményes egyház falain kívül, ahol meglátogatja őket. Dávid és Salamon nem pásztorok voltak, hanem próféták, apostolok, és királyok.
 Amikor Isten Dávidnak odaadja a templomépítés tervrajzát, ő nem jár a Mózesi sátorba, addigra neki már személyes kijelentése van arra, hogy hol lesz a templom, amely nem a Mózesi sátor helyén épült fel.
Isten visszament az Ábrahámnak adott kijelentéshez: Menj a Móriára.
Már a Dávid sátora is „ botrányos „ lehetett a tradicionalistáknak, a hagyományőrzőknek,mert az sem a megszokott módon történt. Neki egyéni, személyes vezetése, kijelentése volt, és nem az elődök hagyományait követte, hanem Isten hangját.
Dávid próféta, és király volt, Salamon pedig az apostoli szolgálat előképe. Az árát a Salamoni templomnak mégis Dávid fizeti meg. Ő megy át ezen a komoly ítéleten, ő fizeti meg az árát annak a helynek ( Ornán szérűjének ), ő kapja meg a tervrajzot a templomhoz, ő teszi le az anyagi forrás alapjait, és az eszközöket. Salamonnak csak bele kell állni, és végre kell hajtani az építést. A látás Dávidé, a prófétáé, a kivitelezés Salamoné.
Salamonnak nem kellett harcolnia, Salamon nem volt radikális, nem volt annyi istenélménye, mint Dávidnak.
 Az úttörő és áttörő kenet Dávidon volt, és neki volt a legtöbb ellensége, pedig Istennek nagyon kedves volt az, amit csinált. Salamon Dávid győzelmeinek és hatalmának köszönhette sikerét.
 Dávid a királyi kenet, a prófétai kenet, és a papi kenet hordozója, képviselője is  volt egy személyben. Ma az újszövetség idejében Isten nem mindig adja egy személynek ezt a hármas szolgálati ajándékot, hanem külön – külön osztja szét.
  Most van annak az ideje, amikor Isten készíti elő a prófétai hivatal szolgálatát. Ezért ne ítéljük el, ne utasítsuk el őket, amikor látjuk az ármegfizetés idejét rajtuk ,látjuk, hogy Isten egyedi utakon vezeti őket. Ne akarjuk beskatulyázni őket a szokás, a hagyomány falai közé. Náluk van a templomépítés tervrajza, kulcsok vannak náluk ( Jelenések 3:7 ) ne ítéljük el őket, amikor a Dávid sátrát, az imádás oltárát akarják felállítani, ne ítéljük el,amikor harcolnak, mert olyan harcokban fognak győzelmeket aratni, amelyekre Isten nem küld ki mindenkit.
A prófétai hivatal, az apostoli szolgálat útkészítője. Salamon pedig még a Mózesi sátorba járt akkor, amikor már Dávid új helyen tartotta, új módon az istentiszteletet.
 Salamonnak nem kellett különösebb harcot megvívnia, mert azt már előtte Dávid megvívta. Salamon Dávid nélkül nem építhetett volna Istennek templomot, neki nem volt erre kijelentése. Ezért ezekben a napokban Isten egybe fogja kapcsolni a Salamonokat a Dávidokkal. A prófétai hivatal vagy szolgálat fogja felkenni, kiküldeni őket, és átadja mindazt a látást, kijelentést, amit a Szellem adott neki a templomépítéshez. I.Krónika 28:12
 Abban a gyülekezetben, egyházban, ahol a prófétai szolgálat nem működik, vagy nincs elfogadva, ott még Saul házáról beszélünk, annak minden bukásával, negatív szellemiségével.
 Azonban szól a szent Szellem szava ma a magyar egyházhoz: Lesznek olyan élethelyzetek, amikor Isten azt mondja: Lépj tovább!
  Eljött Dávid ideje, a sátorépítés ideje. Aki erről a tovább lépésről lemarad, az ott marad Saul házában.
A valódi Dávid sátora, az intézményes egyház falain kívül van. Az Isten meglátogatása, a sekina nem fog a régi hagyományokkal, bűnökkel, szokásokkal tele falak közé bemenni.
 Csak ott, ahol a prófétai szolgálat engedve van, ott ahol a Szent Szellemmel együtt mozdulnak, ott lesz tovább lépés.
 Dávid soha nem járt a Mózesi sátorba, ő ott hivatalosan nem szolgálhatott volna, mert nem volt lévita származású, nem volt képzett teológus. Dávid Melkisédek szerinti pap volt, Krisztus előképe, újszövetségi módon gyakorolta az istentiszteletét.
Miből láthatjuk ezt?
 Többek között abból, hogy élő kijelentése volt a keresztről:
 
 22.Zsoltár 1. és 16-19 vers
„ Én Istenem, én Istenem miért hagytál el?....
Torkom kiszáradt, mint a cserépnyelvem az ínyemhez tapadt, a halál porába fektettél.
Mert kutyák vettek körül engem, gonoszok csoportja kerített be, átlyukasztották kezemet, lábamat. „
 Dávidnál volt az Isten jelenléte mindaddig, amíg Salamon fel nem építette a templomot, és be nem került a frigyláda a méltó helyére.
 Az Isten Királysága a prófétai hivatal nélkül nem fog megvalósulni, csak beszéd marad.
 
 Amikor Dávid Betlehembe fel lett kenve Sámuel próféta által, az nem jelentette automatikusan azt, hogy máris király lett. Ahogyan Jézus Betlehembe megszületett, ez sem jelentette automatikusan azt, hogy máris szolgálhatott, el telt közben 30 év.
Attól, hogy keresztényként beleszülettünk az Isten királyságába, ez nem jelenti automatikusan azt, hogy hatalmunk van, és máris beleállhatunk az elhívásunkba. Hosszú út vezet odáig. Attól, hogy próféták vannak a gyülekezetünkben, az még nem jelenti azt, hogy az Isten királysága ott van, és meg tud nyilvánulni abban a gyülekezetben.
Isten Királysága akkor fog megnyilvánulni, hogyha megfelelő helyére kerülnek a szolgálati ajándékok, hogyha átmennek a kiképzésen,  hogyha felismerik, hogyha nem más szolgálati területet akarnak rájuk bízni,mint amit Isten eredetileg akar, hanem a saját ajándékukba szolgálhatnak, azzal az üzenettel,amit Isten mond nekik,
Komoly szellemi oka van annak, hogyha Isten valahova prófétát küld üzenettel, nem azért teszi, hogy az utolsó sorba hallgatásra ítéljük. Kell, hogy felismerjük, és mindaddig, amíg egy gyülekezetben nincs felszabadítva ez a szolgálat, addig Saul háza még hatalmon van, Saul házát pedig teljesen ki kell irtani, nem élhet egyetlen utódja sem.
 Dávid csak akkor tudott belelépni a királyságba, amikor Saul és fiai meghaltak.
Isten Királysága nincs kiteljesedve mindaddig, amíg a próféták meg nem jelennek a nekik adott üzenettel.
 Ezek azonban nem „ úgy érzem, hogy Isten ezt mondja „ üzenetek, hanem Isten valódi, éles, kijelentett üzenetei.
Saul házára elhangzott az ítélet, elvétetett a királyság. Saul háza egyre gyengül ma is az egyházban, míg Dávid háza erősödik, és elő fog jönni hamarosan Magyarországon is.
 Az a vezető, és az a gyülekezet, vagy az a generáció, aki ennek útját állja, az  könnyen találkozhat Saul házának ítéletével.
 
A prófétai szolgálat az éles, mert az Isten Igéje is éles kard, és a prófétai szolgálat, nem
„ úgy érzem”  szintű üzeneteket közöl, hanem Isten élő, kijelentett, aktuális beszédét, amely a csontokig hatol!
 A prófétai szolgálat nem arra hivatott, hogy az Úrról prédikáljon, hanem, hogy az Úr szája legyen.
Saul házában mégkeveredés van, amikor a próféták még érzelmi szinten prófétálnak, lelki síkú a kereszténység is. Hiszen volt amikor Saul is prófétált Istentől, volt amikor pedig emberi volt a beszéde, a döntése, gondolkodása, és a végén már boszorkányhoz járt. De Dávid házában már nem lehet keveredés Saul házával. Dávid házában ott vannak Saul emberei, de nem ők uralkodnak.
 Isten királysága kiteljesedni, és megnyilvánulni akkor fog, amikor ez a keveredés megszűnik.
 
Dávid olyan ellenséget is kiirtott Izraelben, amire addig egyetlen harcos vezető nem volt képes. Az Isten Királysága, a prófétai szolgálat, a prófétai beszédekkel képes Szellem által rávilágítani, leleplezni, és kiirtani olyan erősségeket, magaslatokat, bálványokat az egyházban, amivel eddig még az egyház nem tudott leszámolni. Saul királysága erre nem volt képes,mert ott találjuk a vallásosságot, a karizmatikus varázslást is, ugyanakkor a prófétálást is. Saul királyságában keveredés volt, ez viszont még nem az Isten szerinti királyság.
 Addig,amíg isten Királysága nem teljesedik ki az életünkben, és az egyház életében, addig imádkozhatjuk, kihirdethetjük a zsoltáros szavait.
 
 Zsoltárok 32:8-9
 „ Indulj el Uram, lakóhelyedre, te és hatalmad ládája.
Papjaid öltözzenek igazságba, híveid pedig ujjongjanak! „
 
Akkor fognak az egyházban, és a próféták életében a királyi kenettel járó áldások láthatóvá válni, amikor helyre lesz állítva a Sion hegye, a Dávid sátora, és a prófétai szolgálat, mint szolgálati ajándék el lesz ismerve.
 
 Zsoltárok 132…13-18
„ Mert Siont választotta ki az Úr, azt kívánta lakhelyéül:
Ez lesz lakóhelyem örökre, itt fogok lakni, mert így kívánom!
Gazdagon megáldom eledelét, szegényeit jól tartom kenyérrel, papjait körül veszem szabadításommal, hívei vígan ujjonganak. Ott növelem meg Dávid hatalmát, gondom lesz felkentem mécsesére. Ellenségeire szégyent borítok, őrajta azonban ragyogni fog koronája. „
 
Zsoltárok 78:70
„ Azután kiválasztotta szolgáját Dávidot, és kivette őt a juhaklok közül. A szoptatós juhok mögül hozta el, hogy pásztora legyen népének, Jákóbnak, és örökségének Izraelnek.”
 

 
Győr. 2010-11-17