Hol van ?
( Jnos 7:11b,)
Jzus titokban ment fel a templomba, mert a farizeusok s a zsidk meg akartk lni. Sokan nem mertek rla nyilvnosan beszlni,nem ismertk fel benne Krisztust, a Messist mg a testvrei sem,nem fogadtk el t,mert ismertk a szrmazst.
Nyilvnosan sokan nem mertk felvllalni,ugyanakkor titokban krdezgettk, s kerestk: Hol van ?
A farizeusok krdezik a szolgkat:
Mirt nem hozttok t ide? ( Jnos 7:45 )
Ez a Jzus azonban nem rejtzkd. Az a Jzus,akit mi jszvetsgi keresztnyek befogadtunk nmagrl akar bizonysgot tenni, s ki akarja nyilvntani magt benned s ltalad.
Ki akarja nyilvntani az Atya akaratt, szeretett, az Atya szvt rajtad keresztl. Mert s az Atya egy. Jzus mindig az Atya akaratt tette.
ma is meg akarja nyilvntani bennnk az Isten Kirlysgt.
A Szent Szellem azt krdezi ma tled szemlyesen: Hol van ? Hol van a te letedben?
Ha jjszlettnk, akkor Krisztus bennnk van, mi pedig Krisztusban vagyunk,Krisztusban a menny egy a flddel. Ha bennnk van,akkor bennnk a menny egy a flddel . Bennnk van a menny, ahol mi vagyunk ott van Krisztus, akkor ott mindig ott van Isten kirlysga.
Hol van ? Valban megnyilvnul Isten Kirlysga ott ahol te vagy?
Hol van ? Hogyan tud megnyilvnulni? Hogyan nyilvnult meg Jzus ltal?
Isten Kirlysga a szeretet kirlysga, szeretet ltal nyilvnul meg. Jzus teht ott van, ahol lthatv vlik az Isten, az Atya szeretete. Ez azonban nem az emberi rzelembl fakad, hanem az nfelldoz
Szeretet. Az a szeretet,a hol meghal az n, s van helyette te, az , a msik ember. Az Atya szeretetnek kzvettse tudatos cselekvs, nem jn mindig az emberbl sztnsen.
Jzusnl a Kirlysg megnyilvnult szavak ltal is, a kimondott beszdek ltal, amelyek ert hordoztak, s kzvettettk a termszetflttit, s gygyuls, szabaduls lett a kvetkezmnye.
( Kelj fel s jrj! ) Ezrt ezt mi is gy tudjuk bemutatni, s tadni a szavak ltal.
A Kirlysg megnyilvnult az ads ltal. Isten egy ad Isten, odaadta a sajt Fit vltsgul a bneinkrt. Jzus adta nmagt, az idejt, s mindazt, amit az Atytl kapott, adta az ldsokat, a csodkat, s betlttte a szksgeket. Ma is ezt teszi, de rajtunk keresztl. Az a krds ma, hogy hol van ? Lthat, nyilvnval te ltalad is, ezek a tulajdonsgai felismerhetek rajtad?
Jzus ltal Isten Kirlysga megnyilvnult a tetteiben is. A tettek beszlnek. Jnos 13.rsz Amikor megmosta a tantvnyai lbt, azrt mert szerette ket mindvgig.
Aztn nemcsak beszlt a megbocstsrl, hanem gyakorolta is azt. A kereszten amikor a vilg bneinek a slya alatt vvta halltusjt, akkor ki tudta mondani az t knzkrl, hogy: „ Atym, bocssd meg nekik, mert nem tujk mit cselekszenek.”. A tettek – amikor a sajt lett felldozta a bnskrt – ez volt a legnagyobb tette. s mindezt gy tette, hogy kzben nem vdolt s krhoztatott senkit a bnei miatt. Isten kirlysga megnyilvnult az nfelldozsban is.
Hol van ma? – ezt krdezi a Szent Szellem.
Jnos 6:6 „ Kemny beszd ez, ki hallgathatja t. „ – mondtk Jzus tantvnyai is,mikzben voltak akik elhagytk t, mert nem rtettk meg.
Isten Kirlysga ms mdon, de megnyilvnult a krhoztats feloldsban is, az irgalom, s kegyelem gyakorlsban. Amikor a farizeusok egy hzassgtr asszonyt vittek hozz, provokciknt, hogy tlje el, amit tett ez az asszony a Mzesi trvnyek alapjn. A vallsos szellem a trvny szolglatt hirdeti, ezt szabad s ezt nem szabad csinlni egy keresztnynek, ezt illik, ezt pedig nem, mert klnben mit szlnak a tbbiek, s mindenhez gy is ll hozz. Ez a gondolkods azonban akadlyozza Isten Kirlysgnak a felszabadulst.
Mgis olyan sok keresztny gy tli meg a testvrt a gylekezetekben.
Amikor Jzus megszlal, a blcsessg radt belle, s a kegyelem, az irgalom radt az asszony fel.
„Aki kzletek nem vtkezett, az vesse r az els kvet.”
s ezzel a mondatval elzte a vallsos szellemeket,majd pedig feloldozta az asszonyt : „ Eredj el, s tbb ne vtkezzl!” - ezzel nem tagadta le a bnt, ellenkezleg, a tbb ne tedd szval azt fejezte ki, hogy bn volt amit tett ez az asszony, mgis kegyelmet s irgalmat kzvettett fel.
„ n sem krhoztatlak ” Ez az Isten Kirlysgnak a megnyilvnulsa: n nem krhoztatlak! n nem krhoztatlak testvr.
Hogyha meglangyosodott a Szent Szellemmel a kapcsolatod, hogyha a szellemi parznasg bnbe vagy, hogyha elhagytad t, hogyha bnben lsz, hogyha nem tudott rajtad megnyilvnulni eddig az Isten Kirlysga, s a vallsos szellem szrja rd a vdls, krhoztats kveit, akkor Jzus most azt mondja neked: N NEM KRHOZTATLAK. EREDJ EL, s TBB NE VTKEZZL!
Ez Isten Kirlysga. Nyilvnuljon meg rajtunk is ezutn. Az, amit tett, az ahogyan Jzus tette, kell hogy lthatv vljon rajtunk keresztl is.
Azonban a Szent Szellem megkrdezi most tled is magyar egyhz: Hol van ? Megnyilvnult a legutbbi istentiszteleten? Lthat s hallhat formban cselekedett termszetfltti dolgokat? Benne volt a dicstsben, a prdikciban, vagy pedig megszoktuk mr, hogy 2000 ve ott van a Biblia lapjain, mi pedig csak beszlnk, beszlnk az Isten kirlysgrl,mikzben semmi nem lthat belle.
Pedig azt mondja a Biblia, hogy nem beszdben ll az Isten Kirlysga, hanem erben, termszetfltti erben.
Amikor bemegyek egy gylekezetben mindig azt krdezem : Hol van ? Keresem, hogy miben s hogyan nyilvnul meg, miben lesz lthat, mit tesz ma? De sokszor csak az embereket, emberi terveket, megszoksokat, szpen felptett struktrkat ltok, s rtelembl fakad nekeket hallok.
De nem egy szobor, aki csak ott ll s nzi a keresztnyek sznpadi, kulturlis programjait.
Ha hagyjuk, hogy beszljen a szszkrl, s nem mi mondjuk meg, hogy mirl beszljen a psztor, ha az nekeink nem rla, hanem neki szlnak, akkor megnyilvnul lthatv, s hallhatv is vlik majd az alkalmainkon.
Akkor hogyha egyenknt szemlyesen a htkznapi letnkben kpviseljk t, hagyjuk hogy a mindennapjainkban is legyen a vezetnk,irnytnk s Urunk, nem pedig mi, akkor ha vasrnap sszejvnk az istentiszteleten, mindannyian feltltve Krisztussal, telve a Szent Szellemmel, s nem az let terheit, gondjait, illetve a bneinket cipeljk magunkkal az alkalmakra, akkor ott biztosan meg fog nyilvnulni az Isten Kirlysga lthat formban.
Akkor nem azt fogja krdezni tlnk a Szent Szellem, hogy mirt nem hozttok t ide?
Jzus amikor a fldn jrt, harct a vallsos farizeusokkal, az elz generci tradcijval, szoksaival, egyhzi, vllsos trvnyeivel vvta. A Mzesi trvnyek tulajdonkppen Istentl voltak, de Jzus most egy jat ksztett a szmukra, s ki akarta ket hozni a rgi dolgokbl, mert az valban egy id utn mr megszokss vlik, s nincs benne let.
Idnknt az vszzadok sorn tett ilyet a Szent Szellem, kinttt egy j bort, s mindig az volt lthat, hogy a rgi bor kpviseli nem fogadtk el, nem rtettk meg, elztk, vdoltk, s akadlyai voltak az jnak. A legnagyobb akadlyai Isten j mozdulsnak pontosan a rgi idk kpviseli, akiket a Szent Szellem akkor abban a folyamban hasznlt.
Isten ma is, a keresztny vilgban egy j bort ksztett el, de mi olyan sokszor j farizeusknt ragaszkodunk a rgihez, mikzben az mr nem mkdik, pedig valamikor csodlatos volt, breds volt belle. De a Szent Szellem j bora nem tlthet bele a rgi tmlbe. A rgi tmlink s a rgi bor mr megszokott vlt, mr nincs benne er, nem kzvetti a termszetflttit, nem nyilvnul meg benne Krisztus, egyszval akadlya az Isten kirlysga tovbbi nvekedsnek.
Mindig azt krdezzk meg a Szent Szellemtl: Hol van ? Hol van most,milyen folyamatokban van benne, mert n is ott akarok lenni ahol van, s amiben mr nincs benne abban n sem akarok rszt venni.
Mindig kt prtra szakadt a tmeg amikor Jzus megnyilvnult. Voltak azok akik elfogadtk a csodit, s beszdt, s azok akik Belzebbnak neveztk, vagy azt mondtk r, hogy nincs Istentl.
Mindig szakads, vita vagy meghasonls tmadt ott ahol megjelent. „ Mi a titka? „ – krdezgettk a hitetlenek. Jzusnak egy titka volt, az Atytl val teljes fggs, hogy kldetst jl vgezze. mondta:
„ Aki magtl beszl az a sajt dicssgt keresi ”
Jzus az Atya dicssgt kereste, aki elkldte t. Ahogy van, gy vagyunk mi is e vilgban. Az Atya azt szeretn, hogy mi ne a magunk beszdt szljuk, ne a magunk akaratt tegyk, ne a lelknk szerint prdikljunk, vagy szolgljunk, dicstsnk, hanem az Istentl fggjnk, az Szellemtl, s akkor meg fog megnyilvnulni az Isten dicssge rajtunk, vagy a szolglatunkban, s a gylekezeteinkben.
2010. mjus 25.
|